Selasa, 4 September 2012

Dia untukmu

ya allah,
Aku merinduinya,
Aku menyayanginya,
Aku mencintainya,
Aku menyukainya,
Aku mengharapkan keredhaanmu.... ya allah


Ya Allah,
Engkau mengetahuinya,
Engkau menentukannya,
Engkau tahu apa yang terbaik,
Engkau yang memiliki hatinya,
Engkau satu-satunya pemilik hati umat manusia.......


Ya Allah,
Dia menurut perintah_Mu,
Dia disayangi semua Orang,
Dia mudah menyesuaikan keadaan,
Dan Dia sering mencuit hati ini,
Berkatilah hidupnya ya Allah.....


Ya Allah,
KepadaMu aku sembah,
KepadaMu aku bersujud,
KepadaMu aku mohon pertolongan,
KepadaMu aku meminta,
Kerana Engkau memegang hati Kami.....


Ya Allah,
Jika dia milikku,
Kau tautkan hati kami berdua,
Engkau tautkan hati kami dengan tautan kasihMu,
Supaya kami kekal dalam landasan agamaMu,
Agar kami tidak melakukan perkara dikeji olehMu.....

Jika dia bukan milikku,
Kau kekalkan kami sebagai sahabat,
Dan Engkau berikanlah seorang yang boleh mengantikannya,
Agar dia boleh membimbingku kearahMu ya Allah,
Dan kau buang la perasaan ini dariku supaya aku menyayangi orang yang sepatutnya aku sayangi.....



*sekadar terlintas di fikiran.......

Tiada ulasan: