Jumaat, 28 Disember 2012

Lagu mengingatkan ku padanya....

             Hari ni terbuka satu blog ni... cerita betul2 menyentuh perasaan..... ceritanya menceritakan tentang hamba Allah yang tahu hukum hakam agama tetapi disebabkan kawan beliau terpengaruh dgn hasutan dunia... Tapi apabila beliau di sahkan mempunyai penyakit yang x dapat di kenal pasti rakan2nya pergi tnpa menghiraukannya.... Kawan sebegini ke yang patut kita sanjung????? Apabila beliau tidak mempunyai harapan kata dokto, Allah sendiri memberi peluang kepada beliau sendiri... tapi manusia mudah lupa dan lalai apabila kembali berkawan dengan org2 yang tidak kenal hukum hakam agama itu sendiri...
            Tetapi cinta Allah terhadap hambanya lebih suci dan berharga... beliau telah kembali mengenali sapa penciptanya... Manusia mana yang tidak pernah melakukan kesilapan cuma kita sedar atau tidak sahaja...
            Ya Allah, aku banyak melakukan dosa ya allah... aku alpa ya allah dengan duniamu ini ya allah. aku terlalu ikutkan perasaanku ini ya allah. Tidak sepatutnya aku memikirkannya melebihi aku memikirkanmu ya Rahman. Engkau kekalkan la aku dengan sahabat2ku yang boleh membimbingku menjadi orang yang berguna pada bangsa dan agamamu ya allah. Aku tidak mahu menjadi orang engkau murkai di kemudian hari... Ya Allah, jika sekiranya aku leka engkau utuskan sahabat2ku untuk memperingati diri ku ini ya allah...
Ya Allah, aku ingin berubah ya Allah.. aku tidak mahu tergolong di kalangan orang yang munafik ya allah... 


                                                  Jika ingin berubah perlu kekuatan, akuu mahu kekuatan itu ya Allah...  
*kredit to Blog Tautan Hati Warkah Cinta Berbau Syurga

2 ulasan:

Nur Zulaikha berkata...

Allah..blog sape kak?

Red ONe berkata...

http://epilog-mahabbah-hamba-ilahi.blogspot.com ni blognya....